עד 10 שנות אחריות
קבלן איטום

איטום מאגרי מים

מאגרי מים נמצאים בכל מקום שבו זקוקים להם והתחזוקה השוטפת שלהם היא חיונית על פי חוק ועל פי תקנים מחמירים, במסגרתה נכלל גם האיטום שלהם מבפנים. החשיבות של איטום מאגרי מים היא קריטית למצב המים והמאגר הן לשמירה על איכותם ובריאות הציבור והן לשמירה על המאגר הפיזי עצמו כדי שלא ידלוף ולא יגרום להצפה. כאשר מדובר בתחזוקת כמויות גדולות של מים יש צורך לבצע עבודת איטום יוצאת מן הכלל.

מאגרים מים כאלה נמצאים בבנייני מגורים בעיקר ולכן החשיבות של שמירה עליהם לשלמות התשתיות שלהם מפני דליפות ולחות מחלחלת גדולה. כשמזמינים איטום מאגרי מים מחיר יש להקפיד על בעיקר על ניסיון ועל ידע מקצועי ולא רק על מחיר שנראה לכם נוח, כדי לא להתפשר על איכות העבודה ועל שימוש בחומרים תקניים ועבודה מקצועית.

איטום מאגרי מים מחיר

איטום של מאגרי מים מבוצע לרוב ע"י פריסת יריעות הגנה על המאגר, כשמעליהם נפרסת יריעת איטום המותאמת לסוג המאגר. מחיר איטום מאגרי מים כולל גם הכנה לאיטום עצמו והכנה של החומרים הצמנטיים. המחיר לאיטום מאגרי מים נע בין 120 ש"ח ל 250 ש"ח למטר מרובע.
איטום מאגרי מים - אביב גבהים

איטום מאגרי מים בבניינים או בתעשייה

כשמדברים על מאגרי מים בבניין מתכוונים בעיקר למכל המים המוצב בדרך כלל על הגג בבניינים גבוהים. המכל הוא בצורת בריכה אטומה בגובה של עד שני מטרים ובקוטר של לפחות עשרה מטרים. המאגר מוצב על הגג כדי שיהיה לחץ מים מספיק בברזים וכדי לספק אותם בצורה נאותה ובלי היחלשות של הזרם. הם משמשים לכל צורכי היום יום – שתייה, רחצה – אבל גם משמשים למקרה חירום של דליקה כדי לכבות את האש, במיוחד כאשר יש מערכת מטפים לכיבוי אש.

קבלני איטום אמורים לתחזק את המכלים ולאטום אותם אחת לעשר שנים לערך וגם לבדוק אותם בכל עת שצריך כדי לוודא שאין דליפה או שחיקה של חומרי איטום וחדירה שלהם למי השתייה. חידוש חומרי האיטום אמור לטפל בדליפות כלשהן ולכן זה חיוני לבדוק אותם בקביעות.

חומרי איטום למאגרי מים

חומרי איטום למאגרי מיםמידע נוסף
פוליאוריאהחומר חדשני לציפוי, לא רעיל, מגן מפני שחיקה וקורוזיה. פוליאוריאה הוא חומר ייחודי, שגם אוטם וגם מגן ומונע היסדקות. חומר איטום בשיטת התזה שמתייבשת במהירות ונוחה לעבודה.
חומרי איטום פוליאוריטני על בסיס מיםחומר איטום שהוא לא רעיל, מגן מקורוזיה ושחיקה וגם מפני קרינת אולטא סגול. יש להמתין חודש לאחר המריחה.
חומרי איטום פוליאוריטני מעורביםניתן למריחה, וזקוקים לפריימר. אך לא שונים בהרבה מאלו שעל בסיס מים.
חומרי איטום צמנטי משחתיחומר גמיש אך זקוק לתקופת ייבוש של חודש.
חומרי איטום צמנטי גמישיםחומר אף יותר גמיש מחומר צמנטי משחתי, מהיר יותר לעבודה ותקופת הייבוש נמשכת כשבוע בלבד.

איטום מאגר מים בבניין

מלבד שמירה על הבניין מפני דליפה של מים החוצה וזליגה שלהם לתוך הגג ותשתיות הבניין עד כדי התפוררות שלהם ויצירת עובש וטחב או התפתחות פטריות מסוכנים לבריאות, חומרי האיטום של מאגר מים בבניין משותף חייבים להיות תקניים ובטוחים משום שבהם באים במגע ישיר עם המים ולא יכולים להיות רעילים.

מדובר בחומרי ציפוי וחיפוי מיוחדים שמאושרים על ידי מכון התקנים בלבד ובכך הם מבטיחים את המים לשתייה לכל הבניין. חומר איטום למים חייב להיות בטוח ועמיד משום שהם לא יכולים להישטף לתוך המים ולזרום בצנרת לברזים משום שכך הם מפחיתים את האיטום וגורמים להרעלה. כמו כן, כל שחיקה בחומרי האיטום תגרום לדליפה ולירידה בלחץ המים בבניין ולפגיעה בזרימה.

תהליך איטום למאגרי מים בבניין משותף

  • הכנה לאיטום – מכל מים חייב להיות נקי לגמרי ושלם כדי למנוע דליפה. בשלב זה כשאוטמים מכל מים צריכים להתחיל ראשית הניקוי המכל כדי להיפטר מכל מה שהיה שם קודם, שאריות החומר הישן ובדיקת הדפנות כדי לוודא שאין סדקים וחורים, קורוזיה ושחיקה. אם יש פגיעה בתשתית המכל יש לתקן ולצקת חומרי בניין כמו בטון עוד לפני האיטום.
  • מריחת שכבות הגנה צמנטיות, בדרך כלל שתיים. ממתינים לייבוש בין שכבה לשכבה.
  • ייבוש מלא לפני מילוי המכל. היום יש חומרים שונים שזמן המריחה והייבוש שלהם משתנה גם הודות לשיטות מריחה שונות. בכל מקרה יש לחכות לייבוש מלא של האיטום לפני שעוברים לשלב מילוי המים ומריחת שכבת האיטום הסופית.

כיצד ניתן לתקן איטום במאגר מים?

אחרי שהמאגר כבר מלא, ייתכנו בעיות שונות שנובעות מהתיישנות של חומרי האיטום או עבודה לקויה של קבלני האיטום. זו אחת הסיבות מדוע רק קבלני איטום מוסמכים ומנוסים יכולים לבצע איטום מאגרי מים כך שנזקי רטיבות לא יטרידו אתכם בהמשך.

גם כשהגיעה השעה לתקן את האיטום יש צורך לבדוק האם ישנה אחריות מצד קבלני האיטום בעיקר כאשר נזקים אלו קורים טרם הזמן הממוצע. איך מתקנים? בדרך כלל על ידי איטום בהזרקה כאשר מהצד החיצוני של מאגר המים, במידה וניתן להגיע אליו, ובמקרים קיצוניים מנקזים את המים ואוטמים מחדש.

איטום מאגר מים

מה חשוב לדעת על מאגרי מים ?

מאגרי מים אינם מיועדים רק לשתייה. במקומות אחרים מאגרים אלה יכולים להיות גם בריכות שחייה או מאגרי מים אפורים או קולחין ולכן זה קריטי לדאוג לאיטום נכון שלהם על מנת שלא יחלחלו חומרים מסוכנים ומזהמים כאלה לקרקע או לעבר מבנים אחרים.

החומרים שמהם עשויים המאגרים אמורים להיות עמידים וחזקים אולם גם בהם יש בלאי טבעי של חומרים שעלול שלא להתגלות בזמן והאיטום עוזר לפחות למנוע את המגע הישיר בין במים לחוץ או בין המים לחומר שממנו עשוי המאגר, כשמדובר במי שתייה. איטום מאגר מים בבניין נעשה מבפנים על מנת למנוע בריחת המים וזאת בניגוד לאיטום גג בבניין שנועד על מנת למנוע חלחול המים לתוך חומרי הבנייה והתשתיות של הבניין. כך שהאיטום ייעשה מבפנים ולא מבחוץ. יש הבדל בין קבלני האיטום שמורשים לטפל במאגרי מים כאלה ולכן חשוב לוודא את תחום ההתמחות של כל אחד מהם כשמזמינים איטום מאגר מים בבניין משותף.

איטום מאגר מים עם אביב גבהים

חברת אביב גבהים הינה חברה המעסיקה את אנשי המקצוע הטובים ביותר, בעלי ידע עצום בתחום. אביב גבהים מתאימה את סוג האיטום לסוג המאגר וכן לצורך באיטום, כאשר יעילות האיטום שלנו באה לידי ביטוי בעמידותן לאורך זמן. אנו מעניקים אחריות ארוכת טווח לכל סוגי האיטום שאנו מבצעים, שכן אנו סמוכים ובטוחים כי עבודות איטום שאנחנו מספקים ידועות באיכות ומקצועיות.

אנו עובדים עם החומרים החדישים והמומלצים ביותר בשוק איטום מאגרי המים, כאשר אנו עובדים ברישיון, וכן עם חומרים בעלי תו תקן ישראלי.

אין להקל ראש בעבודת איטום מאגרי מים. עבודה יעילה יכולה להעניק לכם ראש שקט לאורך שנים, כאשר עבודה פחות טובה עשויה להוביל לתוצאות הרות אסון. אי לכך, אביב גבהים היא התשובה עבורכם, שכן העבודה שלנו היא מהטובות בשוק, המהוקצעות והיעילות ביותר, ועל כך יעידו לקוחותינו.

אם אתם מעוניינים להמשיך להתרשם, לקבל מידע על סוג העבודה שאנו מבצעים או סוגי האיטומים שלנו, צרו עמנו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
052-3361556

דילוג לתוכן